★ -50% OFF ALL SWIMWEAR ★
Gratis verzending vanaf € 75,-
Iedere week nieuwe items
Vóór 20:00 besteld, vandaag verzonden
Verzending naar NL, BE & DE

Veelgestelde vragen

Is mijn betaling gelukt?
Soms kan het gebeuren dat de betaling mislukt en je toch van ons een bevestigingsmail krijgt.Ons systeem zal daarop automatisch jouw order annuleren. Mocht je toch nog twijfelen, kun je ons altijd mailen.


Welke betalingsmogelijkheden kan ik gebruiken?
Bij FOLC kun je kiezen uit de volgende betalingsmogelijkheden:

IDEAL
Afterpay
Creditcard (Mastercard en Visa)
PayPal
SOFORT banking
KBC (Belgische klanten)


Kan ik meerdere kortingscodes gebruiken bij een bestelling?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Per order kun je één kortingscode gebruiken.


Ik ontvang een herinnering van AfterPay terwijl de items al zijn geretourneerd, wat nu?
Het kan zo zijn dat jouw retour nog niet volledig is verwerkt binnen de betalingstermijn van AfterPay. AfterPay stuurt automatisch een herinnering zodra de betalingstermijn is verstreken. Dit betekent niet dat wij jouw retour niet hebben ontvangen. Het kan tot 10 kalenderdagen duren voordat het verwerkt is. Soms kan het gebeuren dat jouw retour en de herinnering elkaar net hebben gekruist. Heb je van ons nog geen bericht ontvangen van jouw retournering? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Let op! de verwerking van je retour kan i.v.m de enorme drukte langer duren dan je van ons gewend bent. Indien je betaaldatum van de factuur dreigt te verlopen, en je retour is nog niet verwerkt, dan kan je via de app van AfterPay 14 dagen uitstel van incasso aanvragen. 


Ik heb een nieuwe factuur van Afterpay ontvangen, maar deze klopt niet wat nu?
Als je een nieuwe digitale factuur ontvangt, maar het openstaande bedrag is niet juist, dan kun je het beste direct contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen dit zo snel mogelijk samen met jou oplossen.

Ik heb mijn factuur van Afterpay betaald, maar ik ontvang alsnog een herinnering, wat nu?
Je kunt hiervoor het beste rechtstreeks contact opnemen met AfterPay, zij hebben inzicht in de betalingen, wij helaas niet. Je kunt het contactformulier invullen op de website van AfterPay. AfterPay zal zo snel mogelijk reageren om je probleem op te lossen. Mocht je toch direct iemand willen spreken, dan kun je ook bellen met dit nummer: 020 7 230 270.


Wat is het e-mailadres van jullie klantenservice?
Het e-mailadres van onze klantenservice is hello@folc.nl. Mocht jouw vraag of klacht niet naar dit e-mailadres verstuurd zijn kan jouw vraag vertraging oplopen.


Hebben jullie mijn retour ontvangen?
Zodra wij jouw retour hebben onvangen zullen we de verwerking z.s.m. afhandelen. Het kan tot 10 kalenderdagen duren. Zodra wij jouw retour hebben verwerkt, ontvang jij automatische een e-mail bericht. Heb je na 14 dagen na de verzending van jouw retour nog geen bericht van ons ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice met vermelding van jouw ordernummer.


Ik heb geen retourformulier ontvangen, wat nu?
Na het plaatsten van een bestelling ontvang je automatisch een mail met daarin de order en het retourformulier. Mocht je deze mail niet ontvangen hebben, dan kun je HIER het retourformulier downloaden. Het is geen ramp als je het formulier niet kunt uitprinten. Wel is het dan belangrijk om even een papier bij jouw retourpakket te voegen met daarop het ordernummer, jouw naam, de items die retour komen, de reden van retour en of je de artikelen zou willen ruilen voor een andere maat. Zonder gegevens is een retour verwerken niet mogelijk.


Wat is de retourtermijn?
Je hebt het recht om jouw bestelling te herroepen en retour te sturen binnen onze retourtermijn van 14 dagen. Binnen deze termijn kun je jouw aankoop beoordelen en passen. Let op! Oorbellen kunnen i.v.m. hygiëne niet gepast worden. Deze kunnen alleen geretourneerd indien de verpakking niet is aangebroken.


Wat zijn de retourvoorwaarden?
Je mag artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen. 
Het te retourneren item dient ongedragen te zijn en alle tags zijn nog aan het artikel bevestigd. De te retourneren items bevatten geen gebruikssporen of make-upvlekken. 
Sieraden en badkleding kunnen i.v.m. hygiëne alleen worden geretourneerd indien de verpakking niet is aangebrokenLet op! Voldoen de geretourneerde artikelen niet aan deze voorwaarden, dan kunnen we je retour helaas niet verwerken.


Wat zijn de kosten voor retourneren?
Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de verzendmethode die je kiest. Zorg er wel voor dat je altijd een track en trace code hebt. Zonder track en trace code kunnen wij zendingen niet achterhalen.


Wat is jullie retouradres?
Montapacking Oosterhout
T.a.v. FOLC
Krombraak 4
4906 CR Oosterhout


Hoe kan ik mijn bestelling retourneren in Nederland?

Jammer dat het item niet helemaal is wat je in gedachten had! Je kunt bij ons binnen 14 dagen jouw bestelling (gedeeltelijk) retour sturen. Dit kun je eenvoudig doen door jouw pakket te retourneren, op eigen kosten naar ons retouradres. Zorg ervoor dat je een retourformulier aan jouw retourpakket toevoegt.
Het retourformulier kan je HIER  downloaden. Het is geen ramp als je het formulier niet kunt uitprinten. Wel is het dan belangrijk om even een papier bij jouw retourpakket te voegen met daarop het ordernummer, jouw naam, de items die retour komen, de reden van retour en of je de artikelen zou willen ruilen voor een andere maat. Het aankoopbedrag zullen wij binnen 10 kalenderdagen na ontvangst van het retour terugstorten op jouw rekening. Bewaar altijd de Track & Trace van van jouw retourzending.


Hoe kan ik mijn bestelling retourneren uit België?
Vul het retourformulier in zijn volledigheid in en voeg deze toe aan jouw retourzending, anders zijn wij niet in staat deze juist te verwerken. Het retourformulier kan in jouw mailbox vinden of je kan het HIER downloaden. Stuur een mail naar retourneren@folc.nl onder vermelding van jouw ordernummer en wij zullen deze beantwoorden met een retouretiket die jij over het oude adres heen kan plakken op het pakket. De kosten voor deze retourzending worden bij het verwerken van jouw retour in mindering gebracht op de terugbetaling. Bewaar een kopie van het retouretiket ter referentie, zonder bewijs van retourzending worden zoekgeraakte retouren niet terugbetaald.

 

Wat gebeurd er als ik een product wil retourneren uit een productbundel?
Natuurlijk, mag je ook items retourneren uit een productbundel. LET OP: Wanneer je iets retourneert uit een productbundel verandert ook de prijs. Een productbundel bestaat uit twee of meer items die je voor een gereduceerde prijs kan kopen. Voorbeeld: FOLC biedt een volledige look aan met een spijkerjas, t-shirt en een pantalon. Als je de gehele look koopt, krijg je de t-shirt gratis. Bij het retourneren van een van de items, vervalt ook je recht op het gratis t-shirt. Dit wordt verrekend op je Afterpay factuur, of bij het terugstorten van je restitutie. 


Komen uitverkochte items weer terug op voorraad? 
Doordat wij wekelijks onze collectie vernieuwen, is het vaak lastig om uitverkochte items opnieuw op voorraad te krijgen. Natuurlijk is dit niet uitgesloten. Wil je als eerste bericht ontvangen zodra wij het item aanvullen? Ga dan naar het uitverkochte artikel, selecteer je maat en vervolgens verschijnt er na 3 seconden een pop-up. Hierin kun je jouw e-mailadres achter laten en weet je zeker dat je de volgende keer niet misgrijpt!

  
Mijn bestelling is geannuleerd. 
De reden dat jouw bestelling is geannuleerd, is meestal omdat de betaling niet gelukt is. 
Plaats in dat geval de bestelling opnieuw. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact met onze klantenservice op.


Er mist een artikel uit mijn bestelling, wat nu?
Het kan helaas voorkomen dat er iets is misgegaan bij de verwerking van je bestelling. In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice met de vermelding van het probleem en je ordernummer. Onze klantenservice neemt je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoekt samen met jou naar de beste oplossing.

 
Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat nu?.
Oei, dat was niet helemaal de bedoeling! Wij ontvangen graag een foto van het beschadigde artikel zodat onze klantenservice meteen met jou mee kan kijken. Dat kun je doen door hier op te klikken. Vanzelfsprekend bieden we jou een gepaste oplossing.


Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?.
Er is niets vervelender dan een verkeerd artikel te ontvangen en dat begrijpen wij helemaal.  
Het kan helaas voorkomen dat er iets is misgegaan bij de verwerking van je bestelling. In dat geval vragen we je direct contact  op te nemen met onze klantenservice met de vermelding van het probleem en je ordernummer. Onze klantenservice neemt je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoekt samen met jou naar de beste oplossing.


Ik heb geen bevestigingsmail gehad, wat nu?.
Het kan wel eens voorkomen dat onze bevestigingsmail in jouw spambox terecht komt.
Mocht de bevestigingsmail ook daar niet staan, neem dan contact met onze klantenservice op.


Kan ik mijn bestelde items omruilen voor een ander artikel?
Bestelde items kunnen helaas niet worden omgeruild voor een ander item Het is alleen mogelijk om een item te ruilen voor een andere maat van hetzelfde item. Wil je toch graag een ander item ontvangen, dan raden we je aan om jouw aankoop retour te sturen. Wanneer jouw retour voldoet aan de voorwaarden, zullen we overgaan tot terugbetaling van het aankoopbedrag. Je kunt voor het item dat je wilt ontvangen zelf een nieuwe bestelling plaatsen in onze shop.


Ik heb een bestelling geplaatst, kan ik deze nog annuleren?
Nee, nadat je jouw bestelling hebt afgerond, wordt deze zo snel mogelijk gereed gemaakt voor verzending. Indien je item(s) in jouw bestelling niet wenst te ontvangen, raden wij je aan om deze item(s) na ontvangst retour te sturen.


Waar is mijn bestelling?
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je binnen 24 uur een verzendbevestiging. Hierin staat een link met de Track & Trace code. Het kan wel eens voorkomen dat door extreme drukte jouw bestelling iets vertraging oploopt. Heb je na 3 werkdagen jouw bestelling nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zoeken dan zo snel mogelijk voor je uit wat de status is van jouw bestelling.


Wat zijn de garantievoorwaarden?

De garantie is alleen geldig binnen de garantietermijn en wanneer er sprake is van een gegronde klacht. De klacht is niet gegrond in de volgende gevallen:

  • Verkeerd gebruik of nalatig onderhoud
  • Water- val of stootslijtage
  • Het niet opvolgen van de wasvoorschriften
  • Uitzonderlijke slijtage
  • Beschadiging door nalatigheid

 

Wat is de garantietermijn?
Voor alle artikelen geldt een garantietermijn van 30 dagen. Mocht binnen deze periode een artikel beschadigd zijn of heb je een andere klacht, neem dan contact op met onze klantenservice met de vermelding van het probleem en je ordernummer. Onze klantenservice neemt je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoekt samen met jou naar de beste oplossing.


Mijn klacht valt buiten de garantietermijn, wat nu?
Ook buiten de garantietermijn kun je met een gegronde klacht nog steeds bij ons terecht. Wanneer je redelijkerwijs mag verwachten dat een artikel langer meegaat dan het geval is, vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice met de vermelding van het probleem en je ordernummer. Onze klantenservice neemt je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoekt samen met jou naar de beste oplossing!

Gratis verzending vanaf € 75,-
Iedere week nieuwe items
Vóór 20:00 besteld, vandaag verzonden
Verzending naar NL, BE & DE